PATVIRTINTA
UAB „Vita longa“ direktorIaus
2022-02-24 įsakymu Nr. V-6-22
(UAB „Vita longa“ direktoriaus 2024-03-01
įsakymo Nr. V-14-24 redakcija)
1. Bendrieji nuostatai
1.1. Šios vidaus tvarkos taisyklės yra parengtos remiantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir reglamentuoja tiek, kiek nereglamentuoja LR Pacientų teisių ir žalos atlyginimo įstatymas bei kiti įstatymai, kiti teisės aktai, sutartys su Teritorine ligonių kasa:
1.1.1. pacientų kreipimosi į įmonę tvarką;
1.1.2. pacientų teises ir pareigas įmonėje;
1.1.3. ginčų ir konfliktų tarp įmonės ir pacientų sprendimų tvarką;
1.1.4. informacijos pacientui ir jo artimiesiems apie jo sveikatos būklę teikimo tvarką;
1.1.5. ambulatorinių kortelių ir kitų medicininių dokumentų nuorašų darymo, išdavimo pacientui ar kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims tvarką;
1.1.6. įmonės darbo laiką;
1.1.7. darbų saugą reglamentuojančių įstatymų, kitų teisės aktų ir norminių dokumentų nuostatas.
2. Paciento kreipimosi į ASPĮ tvarka
2.1. Pacientai registracijai pateikia gimimo liudijimą (iki 18 m. amžiaus), pasą, arba asmens tapatybės kortelę;
2.2. Pacientai kreipiasi į įmonę savo laisvu apsisprendimu dėl sveikatos priežiūros paslaugų.
2.3. Jeigu pacientas kreipiasi ne pagal įstaigos darbo profilį, registratorė jam paaiškina, kur kreiptis dėl sveikatos problemų sprendimo.
2.4. Pacientus konsultuoja:
2.4.1. slaugos specialistai,
2.4.2. socialiniai darbuotojai,
2.4.3. psichologai.
2.4.4. gydytojai.
2.5. Gydytojai konsultuoja:
2.5.1. iš anksto užsiregistravus telefonu ar internetu;
2.5.2. atvykus į registratūrą ir suderinus priėmimo laiką;
2.5.3. be išankstinės registracijos – tik dėl būtinosios pagalbos. Būtinosios pagalbos mastas patvirtintas LR Sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. V-208. Sprendimus dėl paciento būklės atitikimo SAM patvirtintam būtinosios pagalbos mastui priima med. registratorius, slaugytojas, jei sprendimas viršija slaugytojo kompetenciją ar kitais išimtinais atvejais sprendimas priimamas kartu su gydytoju.
2.6. Išankstinės registracijos faktas atžymimas Foxus informacinėje sistemoje, o pacientui atvykus pačiam – papildomai nustatytos formos talonu, pateikiamu pacientui.
2.7. Pacientams neleidžiama be įforminimo registratūroje tartis dėl priėmimo su gydytojais.
2.8. Kiekvienam pacientui užvedama asmens sveikatos istorija (forma F-025/a).
2.9. Pacientas ar jo atstovas gali kreiptis telefonu ar atvykdamas į registratūrą dėl šeimos medicinos paslaugų namuose.
2.10. Šeimos medicinos paslaugos namuose teikiamos vadovaudamasis LR Sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. V-133 “Dėl šeimos medicinos paslaugų teikimo namuose organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo”. Sprendimą dėl paslaugų namuose teikimo poreikio priima pacientą gydantis šeimos gydytojo komandos narys, įvertinęs paciento būklę iš turimų duomenų (registratoriaus, slaugytojo, priėmusio paciento kreipimąsi dėl vizito, pateiktos informacijos, ankstesnių įrašų paciento medicinos dokumentuose). Jei šios informacijos nepakanka, šeimos gydytojo komandos narys telefonu susisiekia su pacientu.
2.11. Pacientas, norėdamas gauti nuotolines sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – NSP paslauga), kreipiasi į registratūrą, raštu išreiškia sutikimą gauti NSP paslaugą pasirašydamas „Sutikimą dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo“, nurodydamas telefono numerį ir/ar elektroninio pašto adresą, kuriuo nori šias paslaugas gauti. Nepasirašius sutikimo, NSP nebus teikiamos. Ekstremalios situacijos metu ar esant kitų objektyvių priežasčių, kai atvykti ir pasirašyti sutikimo nėra galimybės, sutikimas gauti NSP paslaugas gali būti išreiškiamas žodžiu. Pacientai NSP paslaugų gavimui registruojami registratūrose jų darbo laiku. NSP paslaugas gali teikti bet kuris gydytojas ar šeimos gydytojo komandos narys. NSP paslaugos teikiamos LR Sveikatos apsaugos ministro 2020 m. lapkričio 10 d. įsakyme Nr. V-2569 „Dėl nuotolinių gydytojo ir šeimos gydytojo komandos nario konsultacijų pacientui ir gydytojo konsultacijų gydytojui teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ numatyta tvarka ir apimtimi.
2.12. Ekstremalios situacijos ir karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo laikotarpiu pacientų kreipimosi į įmonę tvarka bei sveikatos priežiūros specialistų darbas organizuojamas vadovaujantis Sveikatos apsaugos ministro nustatytais reikalavimais.
3. Pacientų priėmimo laikas
3.1. Pacientų priėmimo laikas:
3.1.1. I – V 7:30 – 19:30 val.;
3.2. Įstaigos nedarbo metu, pacientai dėl skubios pagalbos gali kreiptis į gydymo įstaigą, kurios kontaktai nurodomi pacientams matomoje vietoje (pvz. ant pastato lauko durų, internetinėje svetainėje).
3.3. Registratūros telefonai:
3.3.1. Padalinys Raudondvario pl. 164, Kaunas, tel.: 8 (37) 33 78 70 ;
3.3.2. Padalinys A. Stulginskio g. 67, Kaunas, tel.: 8 (37) 26 09 29; 8 (37) 33 79 07;
3.3.3. Odontologijos kab. A. Stulginskio g. 67, Kaunas, tel.: 8 (37) 26 09 49.
3.4. Iškvietimai į namus registruojami darbo dienomis nuo 7:30 val. iki 13:00 val.
4. Nemokamų paslaugų nomenklatūra ir asortimentas, jų teikimo tvarka
4.1. Nemokamos šeimos gydytojo paslaugos teikiamos šeimos gydytojo medicinos normoje numatyta apimtimi. Nemokami tyrimai, esantys šeimos gydytojo medicinos normoje, atliekami tik gydančio gydytojo sprendimu (vadovaujantis galiojančiais SAM įsakymais). Gydytojų specialistų konsultacijoms siunčiama vadovaujantis LR Sveikatos apsaugos ministro 2016 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1126 patvirtintu Siuntimų asmens sveikatos priežiūros paslaugoms gauti išdavimo, įforminimo ir atsakymų pateikimo tvarkos aprašo aktualia redakcija. Nemokamos ar dalinai mokamos konsultacijos vykdomos turint gydytojo siuntimą.
5. Mokamų paslaugų teikimo tvarka
UAB „Vita longa“ pacientams mokamos paslaugos teikiamos vadovaujantis mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 357.
Mokamos paslaugos teikiamos privalomu sveikatos draudimu nedraustiems pacientams (išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugas), bei apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu, kai pacientas pats pageidauja brangiau kainuojančių, papildomų paslaugų, arba jos įrašytos į sveikatos apsaugos ministro patvirtintą mokamų paslaugų sąrašą. Už mokamas paslaugas moka patys pacientai arba kiti fiziniai ar juridiniai asmenys.
Mokamų paslaugų teikimo pagrindas apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu pacientams:
– jei pacientas savo iniciatyva pasirenka brangiau kainuojančias paslaugas, medžiagas, procedūras, jis sumoka jų faktinių ir bazinių kainų skirtumą | – Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 49 straipsnio 5 dalis, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 10 straipsnio 5 dalis |
– jei pacientas, turintis teisę į nemokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, savo iniciatyva pasirenka papildomas paslaugas ar procedūras, jis sumoka šių paslaugų ar procedūrų kainą | – Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 49 straipsnio 5 dalis, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 357 „Dėl Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo, kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarkos bei šių paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos“ 3 priedo „Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarka“ 6 dalies 3 punktas |
– jei pacientas, neturėdamas šeimos gydytojo siuntimo, pageidauja gauti gydytojo specialisto konsultaciją | – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 357 „Dėl Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo, kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarkos bei šių paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos“ 3 priedo „Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarka“ 6 dalies 2 punktas |
– jei pacientą konsultuotis pas gydytoją specialistą siunčia gydytojas, dirbantis asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, nesudariusioje sutarties su teritorine ligonių kasa | – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 357 „Dėl Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo, kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarkos bei šių paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos“ 3 priedo „Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarka“ 6 dalies 4 punktas |
– jei pacientas nenori registruotis į bendrąją eilę ir pageidauja gauti planines sveikatos priežiūros paslaugas skubos tvarka | – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 357 „Dėl Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo, kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarkos bei šių paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos“ 3 priedo „Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarka“ 6 punktas |
– jei teikiamos mokamos paslaugos, įrašytos į sveikatos apsaugos ministro patvirtintą mokamų paslaugų sąrašą | – Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymas Nr. 357 „Dėl Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo, kainų nustatymo ir jų indeksavimo tvarkos bei šių paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos“ |
Mokamų paslaugų kainos patvirtintos UAB „Vita longa“ direktoriaus įsakymu. Informacija pacientams apie mokamas paslaugas bei jų kainas teikiama registratūrose ir internetinėje svetainėje.
6. Pacientų teisės ASPĮ
6.1. Teisė į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas.
6.1.1. pacientai gydomi pagal sveikatos apsaugos ministro patvirtintas diagnostikos ir gydymo metodikas, atsižvelgiant į naujausias klinikines rekomendacijas;
6.1.2. konsultacijos metu užtikrinamas pagarbus sveikatos priežiūros specialistų elgesys, bei garbės ir orumo nežeminančios paciento tyrimo ir gydymo sąlygos;
6.1.2.1. pacientai konsultuojami konfidencialumą užtikrinančiose patalpose;
6.1.2.2. konsultacijoje dalyvaujant trečiajai šaliai (šeimos nariui, globėjui, vertėjui, mokymo proceso dalyviui ir kt.), paciento žodžiu prieš konsultaciją paklausiama, ar jis sutinka, kad dalyvautų trečioji šalis; pacientas informuojamas, kad bet kada gali pakeisti savo nuomonę;
6.1.2.3. ruošiantis atlikti intymius tyrimus (lyties organų, krūtų, išeinamosios angos ištyrimą, ar bet kurį kitą tyrimą, kai yra apnuoginamos intymios vietos), paciento dar kartą paklausiama dėl trečiojo asmens dalyvavimo tyrime.
6.2. Teisė pasirinkti gydytoją, slaugos darbuotoją. Paciento teisę pasirinkti sveikatos priežiūros specialistą, kiek jų nereglamentuoja įstatymas, nustato šios taisyklės:
6.2.1. pacientas turi teisę pasirinkti šeimos gydytoją ar apylinkės terapeutą/pediatrą, išskyrus atvejus, numatytus šių taisyklių 6.2.3 punkte. Savo pasirinkimą pacientas išreškia pildydamas SAM nustatytos formos Prašymus prirašyti prie pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kartu pacientas pasirašytinai supažindinamas su įstaigos vidaus tvarkos taisyklėmis;
6.2.2. paciento pasirinktas šeimos gydytojas ar apylikės terapeutas/pediatras ASPĮ priima pacientus tik ASPĮ administracijos nustatytu darbo laiku. Informaciją apie gydytojo darbo laiką galima sužinoti registratūroje telefonu ar atvykus į gydymo įstaigą;
5.2.3. ASPĮ administracija pasilieka sau teisę riboti paciento pasirinkimą, jei pasirinktas gydytojas prisirašęs maksimalų SAM nustatytą pacientų skaičių ar pacientas atsisako laikytis įstaigos vidaus tvarkos taisyklių nuostatų;
6.2.4. pacientas turi teisę pasirinkti bet kurį antrinės sveikatos priežiūros paslaugas teikiantį specialistą dirbantį ASPĮ ar kitoje gydymo įstaigoje. ASPĮ Gydytojai specialistai priima pacientus tik adminisracijos nustatytu darbo laiku;
6.2.5. pacientas turi teisę rinktis slaugos specialistą diagnostinėms ir gydymo procedūroms atlikti iš specialistų procedūros atlikimo metu dirbančių ASPĮ, jei tuo metu nedirba slaugytoja, aptarnaujanti pacientus to gydytojo, pas kurį šis pacientas yra prisirašęs;
6.2.6. informacija apie sveikatos priežiūros specialistus teikiama ASPĮ registratūroje.
6.3. Teisė į informaciją:
6.3.1. Pacientas turi teisę reikalauti ir gauti informaciją apie įmonėje teikiamas nemokamas ir mokamas sveikatos priežiūros paslaugas ir mokamų paslaugų kainas bei galimybes jomis pasinaudoti;
6.3.2 Pacientas turi teisę gauti informaciją apie jam sveikatos priežiūros paslaugas teikiantį sveikatos priežiūros specialistą (vardą, pavardę, pareigas) ir informaciją apie jo profesinę kvalifikaciją.
6.3.3 Pacientas informuojamas apie įmonės vidaus tvarkos taisykles ir tvarką, kiek tai susiję su jo buvimu įmonėje. Pacientas turi teisę reikalauti ir gauti diagnozės, gydymo ir slaugos aprašymą;
6.3.4 Pacientas, pateikęs asmens tapatybę patvitinantį dokumentą, turi teisę gauti informaciją apie:
6.3.4.1. savo sveikatos būklę ar asmens, kuriam jis įstatymiškai atstovauja;
6.3.4.2. ligos diagnozę;
6.3.4.3. ASPĮ taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus;
6.3.4.4. galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį;
6.3.4.5. gydymo prognozę;
6.3.4.6. kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo;
6.3.4.7. Apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo.
Šiame punkte išvardintą informaciją gydytojas turi pateikti žodžiu, vizito pas gydytoją metu, atsižvelgdamas į paciento amžių, sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus. Kiti sveikatos priežiūros specialistai šios informacijos neteikia.
6.3.5. Gydytojas gali neteikti šių taisyklių 6.3.4. punkte nurodytos informacijos tik PTŽSAĮ 5-tame straipsnyje 4-toje dalyje nurodytais pagrindais. Toks sprendimas ir jo motyvacija privalomai dokumentuojami ambulatorinėje kortelėje.
6.3.6. Informacija išvardinta 6.3.4. punkte negali būti pacientui pateikiama prieš jo valią. Atsisakymą informacijos pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu ambulatorinėje kortelėje.
6.4. Paciento dalyvavimas biomedicininiuose tyrimuose ir mokymo procese.
6.4.1. Be paciento rašytinio sutikimo negalima jo įtraukti į biomedicininius tyrimus. Paciento įtraukimo į šiuos tyrimus tvarką nustato Biomedicininių tyrimų etikos įstatymas.
6.4.2. Įtraukiant pacientą į biomedicininius tyrimus ir mokymo procesą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už mokslo interesus.
6.4.3. UAB „Vita longa“ mokomi sveikatos priežiūros specialistai. Laikoma, kad pacientas, pasirašytinai susipažinęs su sveikatos priežiūros įstaigos, kuriose mokomi sveikatos priežiūros specialistai, vidaus tvarkos taisyklėmis, sutinka, kad jis būtų įtraukiamas į mokymo procesą. Pacientas, nesutinkantis dalyvauti mokymo procese arba nesutinkantis, kad informacija apie jį būtų naudojama mokslo ir mokymo tikslais, tai pareiškia raštu. Jo rašytinis pareiškimas turi būti saugomas paciento medicinos dokumentuose.
6.4.4. Naudojant informaciją mokslo ir mokymo tikslais, neturi būti pažeidžiamas paciento asmens privatumas. Paciento medicinos dokumentuose esančios informacijos panaudojimo tvarką, užtikrinant asmens privatumo apsaugą mokslo tikslais, nustato Biomedicininių tyrimų etikos įstatymas. Mokymo tikslais – ši informacija gali būti naudojama užtikrinant asmens privatumą šių taisyklių nustatyta tvarka.
6.5. Teisė susipažinti su įrašais medicininėje dokumentacijoje.
6.5.1. Paciento pageidavimu jam turi būti pateikti jo, ar jo atstovaujamo asmens medicinos dokumentai, su kuriais jis gali susipažinti, dalyvaujant UAB „Vita longa“ darbuotojui. Šiame straipsnyje nurodytų medicinos dokumentų pateikimas pacientui gali būti ribojamas, jeigu juose esanti informacija pakenktų paciento sveikatai ar sukeltų pavojų jo gyvybei. Sprendimą neišduoti pacientui medicinos dokumentų priima gydantis gydytojas. Apie sprendimo neišduoti medicinos dokumentų priėmimą ir jo motyvus pažymima medicinos dokumentuose.
6.5.2. Išimtinais atvejais, estant skubiom medicininėm indikacijom, suderinus su gydančiu gydytoju, pacientui ar jo teisėtam atstovui kortelė gali būti išduota prieš tai sunumeravus kortelės lapus, padarius įraša apie tai kortelėje, atžymint kortelės paėmimą spec.žurnale (paciento vardas, pavardė, telefono numeris, sunumeruotu lapu skaičius, į kurią įstaigą kortelė yra nešama, paėmimo data bei grąžinimo data).
6.5.3. Sveikatos priežiūros specialistas pagal savo kompetenciją privalo paaiškinti pacientui įrašų jo medicinos dokumentuose prasmę. Jeigu paciento reikalavimas yra pagrįstas, sveikatos priežiūros specialistas per 15 darbo dienų turi ištaisyti, papildyti, užbaigti, panaikinti ir (ar) pakeisti netikslius, neišsamius, dviprasmiškus duomenis arba duomenis, nesusijusius su diagnoze, gydymu ar slauga. Sveikatos priežiūros specialisto ir paciento ginčą dėl įrašų jo medicinos dokumentuose ištaisymo, papildymo, užbaigimo, panaikinimo ir (ar) pakeitimo sprendžia ASPĮ direktorius.
6.5.4. Paciento psichikos ligonio teisės susipažinti su paciento medicinos dokumentais ypatumus nustato Psichikos sveikatos priežiūros įstatymas.
6.5.5. Pateikus asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pacientui pageidaujant, jo lėšomis per 1 darbo dieną sveikatos priežiūros įstaiga privalo padaryti ir išduoti sveikatos priežiūros įstaigos patvirtintas paciento medicinos dokumentų kopijas. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl rašytinės informacijos, pateikia savo tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą. Ši paciento teisė gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
6.5.6. Pacientui pageidaujant gali būti išduoti jo, ar jo atstovaujamo asmens, diagnozės ir gydymo aprašymai. Pacientas kartu su prašymu sveikatos priežiūros įstaigai privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, o kreipdamasis dėl atstovaujamo asmens duomenų – ir atstovavimą liudijantį dokumentą. Paslauga yra mokama. Išrašo parengimo laikas – ne ilgesnius kaip 10 darbo dienų, terminas pradedamas skaičiuoti nuo šios paslaugos apmokėjimo.
6.5.7. ASPĮ administracija nustato dokumentų patvirtintų kopijų, bei išrašo parengimo įkainus, kurie įrašyti UAB „Vita longa“ teikiamų mokamų paslaugų kainyne.
6.6. Pacientų, kaip duomenų subjektų informacinėje sistemoje, teisės įgyvendinamos taip:
6.6.1. Pacientas (toliau – duomenų subjektas) prisirašydamas prie UAB „Vita longa“ šeimos gydytojo ir/arba registruodamasis gauti sveikatos priežiūros paslaugas pasirašo paciento sutikimą dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, kuriame informuojamas apie jo asmens duomenų tvarkymą Informacinėje sistemoje.
6.6.2. Duomenų subjektas, pateikęs asmeniškai, paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis Informacinės sistemos valdytojui rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją, turi teisę susipažinti su Informacinėje sistemoje tvarkomais jo asmens duomenimis ir gauti informaciją, iš kokių šaltinių ir kokie Informacinėje sistemoje tvarkomi jo asmens duomenys surinkti, kokiu tikslu jie tvarkomi, kokiems duomenų gavėjams teikiami ir buvo pateikti per ne trumpesnį nei 3 metų laikotarpį. Duomenų subjektui prašoma informacija pateikiama ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo šiame papunktyje nurodyto prašymo gavimo dienos.
6.6.3. Jeigu duomenų subjektas, susipažinęs su Informacinėje sistemoje tvarkomais savo asmens duomenimis, nustato, kad Informacinėje sistemoje tvarkomi jo asmens duomenys yra neteisingi ar netikslūs, jis turi teisę asmeniškai, paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, pateikti Informacinės sistemos valdytojui rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, jo asmens duomenis patvirtinančius dokumentus, ar jų kopijas ir reikalauti ištaisyti Informacinėje sistemoje tvarkomus neteisingus ar netikslius jo asmens duomenis. Informacinės sistemos valdytojas, gavęs šiame papunktyje nurodytą prašymą, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, privalo patikrinti Informacinėje sistemoje tvarkomus prašymą pateikusio duomenų subjekto asmens duomenis ir nustatęs, kad prašymas yra pagrįstas, ištaisyti neteisingus ar netikslius asmens duomenis ir (arba) sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus.
6.6.4. Duomenų subjektas turi teisę nesutikti, kad būtų tvarkomi jo asmens duomenys, kai šie asmens duomenys yra tvarkomi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 5 ir 6 punktuose nustatytais atvejais. Tokiu atveju, duomenų subjektas privalo asmeniškai, paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikti Informacinės sistemos valdytojui rašytinį prašymą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją. Informacinės sistemos valdytojas, nustatęs, kad šiame papunktyje nurodytas duomenų subjekto nesutikimas yra teisiškai pagrįstas, nedelsdama neatlygintinai nutraukia asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus, ir apie tai informuoja duomenų gavėjus.”
6.6.5. Tinkamą Nuostatų 1.1 – 1.4 punktuose nurodytų duomenų subjekto teisių įgyvendinimą užtikrina Informacinės sistemos tvarkytojas, tvarkantis paciento duomenis.
6.6.6. Duomenų subjekto teisės uždrausti rodyti savo elektroninės medicininės istorijos (toliau – EMI) duomenis įgyvendinamos taip:
6.6.6.1. Duomenų subjektas, kurio duomenys tvarkomi Informacinėje sistemoje, turi teisę Informacinės sistemos valdytojo nustatyta tvarka uždrausti rodyti sveikatinimo specialistams tam tikrus savo EMI esančius asmens duomenis, tačiau prieš tai jis turi būti aiškiai įspėtas dėl galimų EMI duomenų nerodymo pasekmių ir turi būti išreiškęs aiškų rašytinį sutikimą dėl EMI duomenų nerodymo;
6.6.6.2. Duomenų subjekto EMI asmens duomenų, susijusių su užkrečiamosiomis ligomis, psichikos susirgimais ir kitais visuomenei pavojingais atvejais, rodymo uždraudimas įgyvendinamas atsižvelgiant į tai reglamentuojančius teisės aktus;
6.6.6.3. Duomenų subjektas turi teisę nedelsdamas raštu atšaukti tam tikrų EMI asmens duomenų nerodymą.
6.6.6.4. Teisę matyti visus duomenų subjekto EMI asmens duomenis, įskaitant duomenų subjekto uždraustus rodyti tam tikrus EMI asmens duomenis, turi:
6.6.6.4.1. duomenų subjekto šeimos gydytojas ir sveikatos priežiūros specialistai, teikiantys būtinąją medicinos pagalbą pacientui;
6.6.6.4.2. sveikatos priežiūros specialistai, atliekantys paciento medicinos ekspertizę (teismo, specializuotąją, psichiatrinę, psichologinę ar kitokią) ar teikiantys išvadas dėl duomenų subjekto darbo profesinės rizikos sąlygomis;
6.6.6.4.3. karinės medicinos ekspertizės komisijos sveikatinimo specialistai, kai tokių duomenų reikia duomenų subjekto (tikrosios karo tarnybos kario ar civilinės krašto apsaugos tarnybos statutinio tarnautojo) karinei medicininei ekspertizei atlikti.
7. Pacientų pareigos ASPĮ
7.1. Atvykti į įmonę registracijos dokumente (talone) nurodytu laiku;
7.2. Užsiregistravus planinei asmens sveikatos priežiūros paslaugai gauti, tačiau negalint atvykti nustatytu laiku, apie tai informuoti registratūrą telefonu ne vėliau kaip prieš dvidešimt keturias valandas iki numatomo paslaugos gavimo laiko pradžios.
7.3. Laiku susimokėti už suteiktas mokamas ar dalinai mokamas paslaugas, išsaugoti kasos kvitą ir pateikti jį paslaugą teikiančiam specialistui;
7.4. Pagarbiai elgtis personalo atžvilgiu;
7.5. ASPĮ ir jos teritorijoje nerūkyti, nevartoti alkoholinių gėrimų, narkotikų, nekelti triukšmo, laikytis priešgaisrinės saugos reikalavimų, bendrų saugumo reikalavimų, nepalikti be priežiūros gydymo įstaigoje besilankančių mažamečių vaikų (už vaikų saugumą ASPĮ atsako tėvai ar vaiką atstovaujantys pagal įstatymą asmenys).
7.6. Laikytis asmens higienos reikalavimų;
7.7. Vykdyti gydytojo nurodymus dėl gydymo bei profilaktikos, nukrypus nuo nurodymų, informuoti apie tai gydantį gydytoją; laiku ir nustatyta gydytojo apimtimi atlikti gydytojo paskirtus tyrimus ir kitų specialistų konsultacijas;
7.8. Pateikti gydytojui prašant reikiamus duomenis apie ligos diagnozę, atliktus tyrimus, taikytą gydymą;
7.9. Informuoti medicinos personalą, kuris teiks sveikatos priežiūros paslaugas, apie turimą ypač pavojingų užkrečiamų ligų infekciją;
7.10. Informuoti gydytoją apie sveikatos būklės pasikeitimus gydymo metu, gydymo metodų netoleravimą;
7.11. Aktyviai domėtis atliktų tyrimų rezultatais.
7.12. Laikytis šių vidaus tvarkos taisyklių, kitų pagrįstų personalo reikalavimų, padedančių užtikrinti paslaugų teikimo kokybę visiems UAB „Vita longa“ pacientams, bei užtikrinančių pacientų ir personalo saugumą;
7.13. Pasirašytipaciento sutikimą dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo.
8. Privataus gyvenimo neliečiamumas
8.1. Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti.
8.2. Sveikatos priežiūros įstaigose duomenys apie paciento buvimą sveikatos priežiūros įstaigoje, jo sveikatos būklę, jam taikytas diagnostikos, gydymo ir slaugos priemones įrašomi į nustatytos formos ir rūšių paciento medicinos dokumentus. Nustatant šių dokumentų formą, turinį ir naudojimo tvarką, turi būti užtikrinama paciento privataus gyvenimo apsauga.
8.3. Visa informacija apie paciento buvimą sveikatos priežiūros įstaigoje, gydymą, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, taip pat visa kita asmeninio pobūdžio informacija apie pacientą turi būti laikoma konfidencialia ir po paciento mirties. Teisę gauti informaciją po paciento mirties turi įpėdiniai pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktinis (partneris), tėvai, vaikai, pateikę tai įrodančius dokumentus.
8.4. Konfidenciali informacija gali būti suteikiama kitiems asmenims tik turint rašytinį paciento sutikimą, kuriame yra nurodyta tokios informacijos suteikimo pagrindas ir naudojimo tikslai, išskyrus atvejus, kai pacientas medicinos dokumentuose yra pasirašytinai nurodęs, koks konkretus asmuo turi teisę gauti tokią informaciją, taip pat tokios informacijos teikimo mastą ir terminus. Pacientas turi teisę nurodyti asmenis, kuriems konfidenciali informacija negali būti teikiama. Asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems gydant ar slaugant pacientą, atliekantiems paciento sveikatos ekspertizę, be paciento sutikimo konfidenciali informacija gali būti suteikiama tais atvejais ir tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti. Kai pacientas laikomas negalinčiu protingai vertinti savo interesų ir nėra jo sutikimo, konfidenciali informacija gali būti suteikiama paciento atstovui, sutuoktiniui (partneriui), tėvams (įtėviams) ar pilnamečiams vaikams tiek, kiek tai būtina paciento interesams apsaugoti.
8.5. Be paciento sutikimo teisės aktų nustatyta tvarka konfidenciali informacija gali būti suteikiama valstybės institucijoms, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą, taip pat PTŽSAĮ 23 straipsnio 8 dalyje nurodytiems asmenims. Konfidenciali informacija šiems asmenims gali būti suteikiama tik rašytiniu jų prašymu, kuriame nurodomas konfidencialios informacijos prašymo pagrindas, jos naudojimo tikslai ir reikalingos informacijos mastas. Visais atvejais konfidencialios informacijos suteikimas turi atitikti protingumo, sąžiningumo ir paciento teisių apsaugos ir interesų prioriteto principus.
8.6. Už neteisėtą konfidencialios informacijos apie pacientą rinkimą ir naudojimą atsakoma teisės aktų nustatyta tvarka.
8.7. Užtikrinant paciento teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, turi būti vadovaujamasi nuostata, kad paciento interesai ir gerovė yra svarbesni už visuomenės interesus. Šios nuostatos taikymas gali būti ribojamas įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina visuomenės saugumo, nusikalstamumo prevencijos, visuomenės sveikatos arba kitų žmonių teisių ir laisvių apsaugai.
8.8. Apie sužalotus pacientus, kuriems žala galėjo būti padaryta nusikalstama veika, diagnozę nustatęs gydytojas nedelsdamas praneša teisėsaugos institucijoms telefonu 8 700 60000 arba 112.
9. Pacientų perkėlimo į kitas asmens sveikatos priežiūros įstaigas tvarka
9.1. Į kitas sveikatos priežiūros įstaigas pacientai vyksta savo iniciatyva, gavę atitinkamą siuntimą.
9.2. Jei paciento būklė reikalauja skubaus stacionarzavimo, tokią būklę diagnozavęs gydytojas iškviečia GMP pacieto pervežimui į atitinkamą stacionarinę asmens sveikatos priežiūros įstaigą.
10. Paciento turimų dirbinių iš brangiųjų metalų brangių protezų ir pinigų registravimo ir saugojimo tvarka
10.1. Pacientas pats atsako už apsilankymo ar konsultacijos metu su savimi turimus dirbinius iš brangiųjų metalų, brangius protezus ir pinigus. Įstaiga neregistruoja ir nesaugo minėtų dirbinių, protezų ir pinigų.
10.2. Odontologai, nuėmę pacientui brangų protezą, gražina jį pacientui. Gražinimo faktas fiksuojamas paciento ambulatorinėje kortelėje ir patvirtinamas paciento parašu.
11. Ginčų sprendimas ir žalos atlyginimas
11.1. Pacientas, manydamas, kad ASPĮ pažeidė jo teises, turi teisę pateikti skundą ASPĮ direktoriui.
11.2. Skundą gali pateikti pacientas arba jo atstovas. Nagrinėjami tie skundai, kurie yra paciento pasirašyti, nurodytas jo:
11.2.1. vardas ir pavardė;
11.2.2. faktinė gyvenamoji vieta;
11.2.3. el. pašto adresas ir tel. nr. ryšiui palaikyti;
11.2.4. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas ar jo patvirtinta kopija.
11.3. Skundą gali pateikti ir paciento atstovas. Tokiu atveju be 8.2. punkte išvardintų duomenų pateikiama:
11.3.1. atstovo vardas ir pavardė;
11.3.2. gyvenamoji vieta;
11.3.3. atsovavimą liudijantis dokumentas;
11.3.4. atstovo asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas ar jo patvirtinta kopija.
11.4. Neįskaitomi arba 8.2-8.3 punktų reikalavimų neatitinkantys skundai yra grąžinami pacientui ar jo atstovui, nurodant grąžinimo priežastis.
11.5. Pacientų skundai priimami ASPĮ administracijoje adresu A. Stulginskio g. 67, Kaune darbo dienomis nuo 8:00 iki 16:00 val. ir registruojami žurnale.
11.6. Pacientas turi teisę pareikšti skundą ne vėliau kaip per vienus metus, kai sužino, kad jo teisės galimai pažeistos, bet ne vėliau kaip per trejus metus nuo teisių pažeidimo dienos.
11.7. ASPĮ administracija gavusi skundą, jį išnagrinėja ir raštu praneša pacientui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 14 darbo dienų. Jei skundą išnagrinėti per numatytą terminą neįmanoma dėl objektyvių priežasčių, ASPĮ administracija apie tai raštu informuoja skundo pateikėją.
11.8. Nepatenkinti skundų nagrinėjimu ASPĮ pacientai turi teisę kreiptis į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas.
11.9. Turtinė ir neturtinė žala, padaryta pažeidžiant nustatytas pacientų teises, atlyginama PTŽSAĮ ir Civilinio kodekso nustatyta tvarka.
12. Darbų saugą reglamentuojančių įstatymų, kitų teisės aktų ir norminių dokumentų nuostatos
12.1. Už saugaus darbo įmonėje užtikrinimą atsakinga įmonės vadovybė.
12.2. Už darbo saugos normatyvinių dokumentų laikymąsi atsakingi įmonės darbuotojai.
12.3. Darbų saugai užtikrinti įmonėje vadovaujamasi LR žmonių saugos darbe įstatymu bei kitais teisės aktais ir norminiais dokumentais.